Vetřelčí Královna – jediná herečka, od které Cameron příjímá rozkazy
Vetřelčí Královna je dalším z návrhů samotného režiséra Jamese Camerona, a to nejen myšlenkovým, ale zároveň designerským a konstruktérským, jelikož se spolu se Stanem Winstonem významně podílel také na zvláštních efektech. Uzavírá a započíná vývojový cyklus vetřelce.
Oproti jiným vetřelcům se v těle vyvíjí delší dobu a poměrně významně se liší také svou fyziologií. Královna je význačně mohutnější, postavení horních končetin je typické spíše pro dinosaura než humanoida a dosahuje výšky až tří a půl metru.
Jejím poznávacím znamením je zejména výrazná hlava se „štítem“ – rozšířenou zadní částí hlavy do plochy širokého písmena V, další pár horních končetin a širší ocas. Vyznačuje se také přítomností až osmimetrového kladélka, které ovšem v případě nutnosti dokáže odtrhnout. Není však známo, zda-li ji může dorůst nové.
Obvykle zůstává po celou dobu své existence usazena v hnízdě a klade vejce, v případě ohrožení nebo útoku však hnízdo opouští a bojuje. První vejce dokáže Královna naklást už šest hodin po opuštění hostitelova těla, při intervalu zhruba jedno vejce za tři hodiny.
Trikařům dala Královna pořádně zabrat. Obrovská hydraulická „loutka“ musela být zevnitř obsluhována dvěma techniky-kaskadéry, navzájem k sobě otočenými zády, kdy každý ovládal jednu polovinu jejího těla a popřípadě také ocas, tlakem na ukryté hydraulické zařízení, uvnitř jejích boků. I přes svojí výšku uměla až šestnáct pohybů najednou. Přesto potřebovala neustálý dozor a hlavně oporu, proto jí také v celém filmu nikdy nevidíte celou v jednom záběru.
„S humorem se o Královně říkalo, že je to jediná herečka, od které je Cameron ochoten příjímat rozkazy.“
Výjimku tvoří scéna, kdy propichuje Bishopa a spouští se ze záchranného modulu. Tam je to nefalšovaný a poctivý stop-motion trik (pookénková nebo fázová animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky tak, aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti).
Celá maketa ve skutečné velikosti, byla v té době vyrobena za použití čisté matematiky a základních přepočtů v Anglii, podle malého vyřezávaného modelu, protože v té době ještě neexistovaly dnešní techniky skenování a přesných počítačových přepočtů. Původní nápad byl před samotnou realizací zkoušen na parkovišti před studiem, na maketě prosté výplně, potažené černými pytly na odpadky. Dostal pak poté celkem výstižný pracovní název „garbage bag test“.
Hlava královny byla vyrobena ve dvou provedeních, jedna z odolnějšího a jedna z křehčího a lehčího materiálu, s využitím podle náročnosti scén. Opět byla řízena hydraulicky a zároveň také za pomoci kabelového ovládání, pro jemnější funkce, jako například pohyb čelistí nebo k dosažení „vrčících“ rtů.