Alien Warrior – natáčení
Na rozdíl od původního snímku Ridley Scotta Vetřelec (Alien), kde Xenomorph představoval pomalu se pohybující se hrůzu, James Cameron ve svém pokračování (Vetřelci: Aliens), představil Vetřelce jako rychlého, aktivního a dynamického tvora.
K dosažení rozsahu činnosti a mobility, požadované Cameronovou vizí, vytvořil tým Stana Winstona mnoho různých verzí Vetřelce, a to v závislosti na tom, o jaký se mělo jednat záběr: loutky, makety s kloubovými částmi, mechanickými rty, jazykem a čelistí pro detailní natáčení, vytvořené převážně z umělé hmoty a pěnového kaučuku, lehké obleky pro kaskadéry v akčních scénách a také statické marionety, kterými byli kaskadéři nahrazeni v extrémně nebezpečných záběrech (výbuchy, útoky plamenometem atp.), jejichž součástí byly pyrotechnické náboje uvolňující látku simulující kyselou krev.
Hned na počátku natáčení, byla okamžitě rozpoznána všechna omezení obleku použitého v prvním filmu – zejména jeho limitovaný rozsah pohybu. Z tohoto důvodu byl přijat jeho mnohem jednodušší koncept. Oblek Vetřelce byl vytvořen z flexibilního latexového materiálu, na který byly poté přidány jeho charakteristické prvky. To umožnilo kaskadérům hrát tato stvoření přesně podle režisérových představ – dynamicky, agresivně a velmi aktivně. Díky novým vysoce mobilním oblekům se tak ve filmu mohly uskutečnit záběry, které byly původně plánovány pro první díl.
Zásluhou selektivních úhlů kamer a vhodného osvětlení byly nedostatky obleků zcela skryty. Důraz byl kladen zejména na naznačení vzhledu a tvaru Vetřelce, který téměř po celý film zůstal skrytý ve stínu a v přímých záběrech byl vidět v podstatě pouze ve stroboskopických světlech.
Vzhledem k rozpočtovým omezením mohlo být vyrobeno pouze dvanáct takovýchto obleků. Ty byly vytvořeny Tomem Woodruffem, Jr., Johnem Rosengrantem, Julianem Caldowem, Niglem Boothem, Lindsayem McGowanem a Davidem Keenem. V závěrečné scéně filmu, se i přes tuto skutečnost Cameronovi podařilo (zejména za pomoci zrcadel) vytvořit iluzi „celé armády“ Vetřelců.