Vejce v zákulisí – design a natáčení
Design vajíčka byl, stejně jako v případě samotného Vetřelce, navrhnut švýcarským malířem a sochařem H. R. Gigerem.
H. R. Giger zpočátku načrtl vajíčko s mnohem více zjevně vaginálním vzhledem, konkrétně s „vnitřní a vnější vulvou“. Producenti si však stěžovali, že katolické země by film (s takto zjevnou narážkou) mohli zakázat. Giger tedy zdvojnásobil lalůčky na čtyři a nechal se slyšet, že při pohledu shora tvoří kříž, na který se lidé v těchto zemích tak rádi koukají.
Pro první díl Vetřelce (Alien) bylo pro scénu v místnosti s vejci zkonstruováno celkem 130 vajíček postavených ze sádry, s jedním jediným „skutečným“, které mělo pryžovou špičku, jenž byla kloubně spojená s hydraulikou a tak schopna se otevřít.
Vnitřek tohoto vejce, byl na přání Ridleyho Scotta vytvořen pravým organickým materiálem – vznikl kompozicí „Nottinghamské krajky“, srdce a žaludku krávy. Pohyb uvnitř, při kontrole Kanem, byl vytvořen samotným režisérem, který vložil ruce v pryžových rukavicích do modelu a hýbal prsty.
Ve scéně, kdy se vejce otevře, z něj vyletí ovčí střeva, která byla poháněna natlakovaným vzduchem. V prvních filmech byly modely vajec opatřeny čtyřmi klouby pro otevírání, ve filmu Vetřelec: Vzkříšení (Alien: Resurrection) jich bylo již 25 a vyžadovalo tak k provozu sedm loutkářů.
Na počátečních zkušebních záběrech, natočených pro film Vetřelec (Alien), bylo pro reprezentaci vajec Xenomorpha použito vyzdobené kuřecí vejce. Tyto snímky byly použity v prvotních trailerech k filmu a jedno z těchto vajec bylo také použito k tvorbě reklamního plakátu. A tak se stalo trvalým obrazem série jako celku, přestože se značně liší od vajec, které se reálně objevují ve filmech.
Zatímco vejce jsou zdánlivě tvořena/kladena pouze Královnou, snímek Vetřelec (Alien) původně ukázal, že každý dospělý Xenomorph je schopen vytvořit nová vajíčka z těl obětí, procesem nazvaným „Eggmorphing“. Nakonec vystřiženou scénu lze vidět v prodloužené, režisérské verzi filmu.