ZAJÍMAVOSTI
Na rozdíl od původního snímku Ridley Scotta Vetřelec (Alien), kde Xenomorph představoval pomalu se pohybující se hrůzu, James Cameron ve svém pokračování (Vetřelci: Aliens), představil Vetřelce jako rychlého, aktivního a dynamického tvora. K dosažení rozsahu činnosti a mobility, požadované ...
Celkovou koncepcí Chestburstera bylo ukázat rozpor mezi radostným narozením a počátkem nového života, poznamenaným strašlivou smrtí člověka, který ho zrodil. Mělo se jednat o šokující moment filmu. Chestburster byl vedle dospělého Vetřelce druhým nejdůležitějším projektem. Tvůrci se shodli na ...
Před detekcí hostitele, je Facehugger uložen v Ovomorphu, inertní a bez života. Když Ovomorph rozpozná ve své blízkosti životaschopného hostitele, přenese všechen svůj bioelektrický potenciál do Facehuggera, který se „probouzí k životu“ – stává se aktivním. Ovomorph se otevře a vypustí ...
Po procesu interkalace vetřelčí DNA do DNA hostitele (přenos Facehuggerem), dochází k postupnému vývoji embrya, dalšího vývojového stádia Xenomorpha. V průběhu růstu Chestburstera, nejprve hostitel nevykazuje žádné zjevné příznaky, vyjma nejčastější nespecifické bolesti v krku, lehké nevolnosti, kongesci (překrvení) nebo zvýšené ...
Design vajíčka byl, stejně jako v případě samotného Vetřelce, navrhnut švýcarským malířem a sochařem H. R. Gigerem. H. R. Giger zpočátku načrtl vajíčko s mnohem více zjevně vaginálním vzhledem, konkrétně s „vnitřní a vnější vulvou“. Producenti si však stěžovali, že ...
Když virus (černá tekutina) napadne člověka, zvíře nebo samotného stvořitele tak se má vylíhnout nějaká forma Aliena… Proč se tedy celé město po útoku Davida pouze proměnilo v jakýsi kámen? Zahazuje Vetřelec: Covenant myšlenku Promethea? NE. Černá tekutina, o ...
V roce 1979 natočil režisér Ridley Scott sci-fi horor Vetřelec (Alien), který doprovázel dnes již kultovní slogan „Ve vesmíru nikdo neuslyší tvůj křik“ a vytvořil tak v podstatě nový žánr, jenž se zapsal do historie kinematografie. Film, který vešel do kin ...
Facehugger byl prvním návrhem švýcarského malíře a sochaře H. R. Gigera, vytvořeným speciálně pro film Vetřelec (Alien). Samotný Vetřelec se objevil už v Gigerově díle Necronomicon, kde ho také díky Danu O´Bannovi objevil Ridley Scott, který si jej poté vybral ...
Ve filmové sérii je evoluce Vetřelce (zejména ve druhém díle, natočeném Jamesem Cameronem) zobrazována v několika fázích a pravděpodobně jako většina fanoušků máte pocit, že je vám naprosto jasná. Královna naklade spoustu vajíček, z nichž se „vylíhnou“ Facehuggeři, kteří po „přichycení“ ...
Díla Ridley Scotta jsou mimo jiné známa pro svou vizuální dokonalost, ke které si dopomáhá řadou vlastních efektních nápadů. Ve filmu Vetřelec, kde byl navíc rozpočet (na výpravný film z vesmíru) i po navýšení poměrně malý, jich využil hned několikrát: ...